Drukuj

Uczniowie liceum od 17 do 21 kwietnia mieli okazję podążać szlakiem romantycznych wieszczów.

Swoją przygodę rozpoczęli w poniedziałek od zwiedzania Drezna. W deszczowej aurze
obejrzeli barokowy zespół pałacowy Zwinger, Sempeopera, Tarasy Bruhla, Hofkirche zwany dworskim
kościołem, pomnik Augusta Mocnego na koniu oraz płaskorzeźbę Poczet Elektorów Saksońskich.


Głównym celem wycieczki był jednak Paryż, do którego dotarli we wtorek tuż po południu. W
tym dniu zwiedzili Kompleks Inwalidów z mauzoleum Napoleona, Muzeum Charles de Gaulle, Plac
Zgody – Concord, Champs Elysee, Łuk Triumfalny – Arc de Triomph, Grób Nieznanego
Żołnierza, Moulin Rouge , Dzielnicę Montmartre oraz Bazylikę Sacre Ceur. Późnym wieczorem z daleka
oglądali wieczorną iluminację Wieży Eiffla.


Trzeci dzień był szczególny. Uczniowie odwiedzili La tour Eiffel i podziwiali piękną panoramę
Paryża z drugiego poziomu, czyli z wysokości 116 metrów. Następnie udali się do paryskiego centrum
kultury i sztuki, jednego z największych muzeów świata – Luwru. La Gioconda, Wenus z Milo, Nike z
Samotraki, Trzy Gracje to tylko namiastka z 3 500 tysiąca dzieł, które są udostępnione zwiedzającym.
Późnym popołudniem odbył się rejs statkiem po Sekwanie i wtedy wszyscy mogli obserwować
najpiękniejsze zabytki po obu stronach rzeki, m.in. Muzeum D’Orsay, L’Institut de France, wyspy ile de
la Cite oraz Ils St-Louis, Katedrę Notre Dame i wiele innych. Ostatnim punktem była wizyta na wzgórzu
Trocerado, skąd rozpościera się wspaniały widok na miasto i Wieżę Eiffla.


Czwartek również był pełen wrażeń. RER to miejska kolejka, którą dojechaliśmy do centrum
miasta, a dokładnie do dzielnicy łacińskiej i Ogrodów Luksemburskich. Zwiedziliśmy Panteon, a w nim
sarkofagi najbardziej zasłużonych dla Francji i świata. Podczas spaceru po mieście obejrzeliśmy budynki
Hotelu Lambert, Sorbony, Biblioteki Polskiej, Katedry Notre Dame, Kościoła św. Seweryna oraz św.
Ludwika, Plac Bastylii oraz Plac Wogezów.


Wycieczka pozwoliła zdobyć, utrwalić i poszerzyć wiedzę z zakresu kultury, sztuki, literatury i
historii. Była też sposobem na doskonalenie umiejętności językowych. Tego rodzaju przedsięwzięcia są
doskonałą formą zarówno edukacji jak i integracji młodzieży.